1. News

    1. Nowości w portfolio Łomży

      Międzynarodowy sukces Łomży Export w postaci złotego medalu Monde Selection zbiegł się w czasie z rozszerzeniem linii opakowań tego piwa na rynku krajowym. W kwietniu 2014 r. do półlitrowej butelki bezzwrotnej i puszki dołączyła właśnie bezzwrotna zielona butelka 0,33 l, czyli popularny „bączek”.

      Kolejna nowość to piwo Łomża Jasne Pełne.

      Gdy w 1968 roku uruchomiono browar w Łomży, na lokalny rynek jako pierwsze trafiło piwo jasne typu lager w charakterystycznych butelkach 0,33l. Łomża Jasne Pełne nawiązuje do tamtego produktu nie tylko samym gatunkiem piwa, ale również wyglądem opakowania - będzie ono bowiem oferowane w identycznej, kultowej butelce typu „bączek”, z którą od lat kojarzona jest marka Łomża.

      Łomża nagrodzona Złotym Medalem Monde Selection

      Łomża Export została uhonorowana Złotym Medalem Monde Selection w Brukseli przez najstarszą międzynarodową organizację badającą jakość produktów żywnościowych. Piwo z Łomży zdobyło tę nagrodę już po raz trzeci w ciągu ostatnich pięciu lat: po raz pierwszy miało to miejsce w 2009 r., a po raz drugi w 2013 r.

      Monde Selection to jedna z najbardziej prestiżowych nagród w branży piwowarskiej. Niezależny instytut Monde Selection jest najstarszą międzynarodową organizacją badającą jakość produktów żywnościowych. Instytut powstał w 1961 roku w Brukseli i co roku organizuje konkurs, którego celem jest wyłonienie produktów o najwyższej jakości.

      Nagrody wręczane są laureatom podczas gali, która odbywa za każdym razem w innym mieście europejskim. Podsumowanie tegorocznego konkursu odbędzie się 2 czerwca w Bordeaux we Francji.

      Restylizacja opakowań marki Łomża

      Ogólnopolska linia opakowań marki przeszła właśnie restylizację. Przeprowadzona zmiana miała na celu odświeżenie i uspójnienie wyglądu linii opakowań ogólnopolskich Łomży, która w dotychczasowej formie była obecna na rynku około 3 lat. Z tego powodu założono ewolucyjny, a nie rewolucyjny charakter przeprowadzonych prac - stąd np. decyzja o zachowaniu ich dotychczasowego kształtu, przy jednoczesnej restylizacji kluczowych elementów graficznych – m.in. czerwonej szarfy z napisem „Łomża” i pary w strojach kurpiowskich stanowiącej najbardziej rozpoznawalny motyw opakowań Łomży

      Przy okazji restylizacji etykiet poszerzyła się paleta produktów Łomży oferowanych w zielonej butelce – do tej pory butelki w tej wersji kolorystycznej posiadały Łomża Export i Łomża Lemonowe, teraz dołączyły do nich piwo Łomża Niepasteryzowane i Łomża Niefiltrowane. Z kolei na puszkach piw Łomża Export i Łomża Niepasteryzowane pojawiły się wskaźniki schłodzenia.

      Zimowa odmiana łomżingu

      Kampania promująca piwo Łomża wkroczyła w zimową fazę. 16 grudnia trafił do emisji najnowszy spot, prezentujący zimową odmianę łomżingu.

      Kampania propagująca ideę łomżingu.

      Trwa kampania reklamowa propagująca ideę łomżingu. Kampania została zapoczątkowana filmem wyjaśniającym czym jest łomżing. Drugi z filmów w zabawny sposób nawiązuje do idei łomżingu i sposobów jego uprawiania, przedstawiając niecodzienne wykopalisko, którym jest kamienny leżak. Trzecia z kreacji wspiera nowy produkt, jakim jest Łomża Lemonowe - orzeźwiające połączenie piwa z lemoniadą cytrusową.

      Łomża – źródło świadomego łomżingu.

      20 maja ruszyła ogólnopolska kampania reklamowa marki Łomża. W pierwszym etapie kampanii postaramy się przybliżyć konsumentom czym jest łomżing. W kolejnych filmach rozwijać będziemy tę ideę, silne wsparcie w duchu łomżingu otrzyma także nowy produkt - Łomża Lemonowe.

      Reklamy piwa Łomża można zobaczyć w głównych stacjach ogólnopolskich oraz w popularnych kanałach informacyjnych i tematycznych. Kampanii telewizyjnej towarzyszyć będzie kampania outdoorowa, radiowa oraz silne wsparcie idei łomżingu na Facebooku.

      Łomża Lemon as a new „Łomżing” branch!

      Łomża Lemon is a new SKU which joined the wide portfolio of Łomża brand. It offers refreshing beer with lemonade and with 2% of alcohol inside. It represents a perfect fusion of regional beer (55%) together with natural lemonade from citrus fruits (45%).

      Łomża Lemon is an excellent offer for hot weather, when the sun is shining and you need something light.

      Product is available in non-returnable 500 ml bottles, 500 ml cans and 4-packs.

      New design for beers: Wyborowe & Mocne

      Just recently new packaging for Łomża Wyborowe and Mocne was introduced to the market. New graphics are mainly based on two symbols: couple dressed in “Kurpiowski” style, drinking “Łomża” and fawn from city logo. The changes were made for better exposure of regional character of the brand and region of origin.

      Łomża Beer full of medals!

      Łomża Export had an honor to get for the second time The “Gold Medal Selection & Quality Awards in category: light beer of bottom fermentation. Łomża Export Honey was also honored with Silver Medal in “special beer” category. Monde Selection award is one of the most prestigious rewards in beer industry.

      Beers are graded in seven different categories. The most popular category is: the light beer in group of bottom fermentation, where Łomża got the main reward. During testing and beer degustation, each of the products is graded according to few parameters: the look, color, taste, aroma & taste, clarity.

      The reward is given by the international organization – Monde Selection which was created in 1961 in Brussels. Every year the organization organizes the contest in order to select the products of the highest quality. The final event will take place by the end of May in Stockholm.

      Two new products widened Łomża Beer line on the regional market by 8th of April: Łomża Honey and Łomża Unfiltered.

      Łomża Honey and Łomża Unfiltered are two unique product offers from Łomża all - Poland portfolio. From now available also in 500ml returnable bottles.

      The Łomża Export Honey like a lightning became a brand number one among beers with honey in Poland. This big success was repeated by Łomża Export Unfiltered only a year ago. It achieved very faithful consumers in a very short timing who appreciated the original taste of unfiltered beer from regional Łomża Brewery.

      Both products received very elegant labels which are holistic with new refreshed line of packaging. This regional proposal will enter to hurt sale step by step.

      Łomża Podkapslowe – unique proposal from Łomża on the original beers shelf

      On September 17th Łomża Podkapslowe – the newest product from family of Łomża – hited stores.

      Lomza Podkapslowe is a unique product because this is the first beer which you can drink in two ways: hazy - just before opening, tip the bottle, so that the yeast sediment from the bottom of the bottle could mix with the light beer, or unmixed - light and refreshing.

      Łomża Podkapslowe is a light, unpasteurized, unfiltered, maturing in the bottle beer - available in the cult "spinning-top" bottle, with innovative design and unique color label.

      Łomża Export Honey Beer awarded in “FMCG Market 2012 Pearls” contest.

      Łomża Export Honey Beer was awarded in the Beer category in the „FMCG Market 2012 Pearls” plebiscite – the sixth edition of the prestigious nationwide competition organized by the magazine „Trading News”.

      In „FMCG Market Pearls” competition retailers – shop owners and employees from the whole Poland – indicate the best market novelties from the last year. They choose products with the greatest potential, attractive for both consumers as well as retailers.

      For this year’s plebiscite there were 162 products submitted in various categories, that were launched at the market in 2011. The GfK Polonia research institute, which supervised the contest, received nearly 650 questionnaires filled out by retailers. In each category, respondents were choosing products, that in their own subjective opinion, were the most successful on the market.

      The ceremony of the contest was held on June 12 at the Marriott Hotel in Warsaw.

      Łomża Export advertised on TV

      On July 23rd a nationwide TV campaign supporting Łomża Export was launched. This campaign is a continuation of "Łomża. Źródło świadomego łomżingu" communication. It also refers to the transmission of Formula 1, which Łomża is one of the sponsors in the season of 2012. Łomża beer commercials can be seen on the nationwide stations and popular news and thematic channels.

      Łomża Export Niefiltrowane advertised on TV

      On the 30th April, the latest advertising campaign of new product Łomża Export Niefiltrowane started.

      Łomża beer commercials can be seen on the nationwide stations and popular news and thematic channels.

      Łomża Export Niefiltorwane was launched on the 20th March. Characterized by natural turbidity and yeast flavour, it is an interesting proposition for consumers seeking products which differ from beers similar in taste and smell offered by market giants. The new product
      is a light beer, unfiltered, with an alcohol content of 5,7% vol., pasteurised, available in a brown non-returnable 500 ml bottle.

      New product from Łomża

      On the 20th March Łomża Brewery launched its latest beer - Łomża Export Niefiltrowane.

      The new product is a light beer, unfiltered, with an alcohol content of 5,7% vol., pasteurised, available in a brown non-returnable 500 ml bottle.

      Characterized by natural turbidity and yeast flavour, it is an interesting proposition for consumers seeking products which differ from beers similar in taste and smell offered by market giants.

      Łomża Export Niefiltrowane is the first but not the last of this year’s new products prepared by Łomża for its consumers.

      Łomża Brand to sponsor the F1 broadcast

      Have you ever wondered how busy the drivers are with delivering beer from a small brewery in Łomża to all its recipients?

      If not then don’t be surprised with the view of a forklift from Łomża, speeding with precious cargo even faster than a F1 race car.

      This unusual view will accompany all the fans of this sport till mid-November this year as the Łomża brand manufacturer is one of the sponsors of the Formula One broadcast in the 2012 season.

      Have a look at our sponsorship spot.

      Łomża beer launches a new advertising campaign!

      On the 5th March, under the well-known slogan “Łomża. Źródło świadomego łomżingu”, the latest advertising campaign of Łomża brand was launched.

      Łomża beer commercials can be seen on the nationwide stations and popular news and thematic channels.

      Within subsequent months, the TV campaign will be accompanied with a strong outdoor campaign and advertising on the Internet.
      In addition to image creation, measures supporting new product variants of Łomża beer will be introduced.

      Traditionally, Łomża brand will also remain an important partner of the most interesting cultural events in its home region.
      In the summertime, there will be beer gardens set up on selected outdoor events in the North-Eastern Poland. We remain the Main Sponsor of the ŁKS 1926 Łomża club in the city of Łomża.